Rabu, 30 September 2009

14 Cara Mencari Jodoh


Salam.Jodoh pertemuan ditangan Tuhan tetapi kita sebagai manusia perlulah berusaha mencari jodoh yang sesuai dengan citarasa kita dan kehendak agama.

Berikut adalah beberapa cara untuk anda mendapat jodoh.

1. Minta bantuan dari ibu bapa - teknik ini sangat popular ketika dahulu dimana ibubapa mencari jodoh untuk anak mereka tetapi ia masih lagi boleh digunapakai untuk zaman ini kerana ibubapa mempunyai kenalan dan mungkin mereka tahu bagaimana akhlak anak rakan mereka tersebut untuk dijadikan calon.
2. Hadiri aktiviti - sertai pelbagai aktiviti sihat yang melibatkan rakan-rakan dan masyarakat setempat
3. Minta bantuan rakan - kadangkala mereka mempunyai ramai kenalan yang masih bujang, manalah tahu mereka dapat membantu
4. Minta bantuan adik beradik
5. Chat room
6. Laman cari jodoh
7. Perniagaan MLM

Sebenarnya terdapat banyak lagi cara lain untuk anda mencari jodoh. Terpulang pada diri masing-masing. Pendek kata diri sendiri harus berusaha mencari bukan hanya bersandar kepada kata-kata "jodoh di tangan Allah.' Sekian semoga berjaya kepada kalian yang sedang mencari jodoh. Salam.

Sahabat, jangan lupa berikan komen di bawah ini untuk kita saling bertukar-tukar fikiran.Syukran.

14 Komentar:

  1. sgt setuju dgn [diri sendiri harus berusaha mencari bukan hanya bersandar kepada kata-kata "jodoh di tangan Allah"]
    yeah!

    BalasPadam
  2. oo..ptut la ko dpt jodoh cpat tripl m!

    BalasPadam
  3. ptut la triple m dh dpt jodoh.gune kaedah ni yerk.triple m kene ajar kitorang ni dapat jodoh cepat.

    BalasPadam
  4. hehe.tp sy x gune pun cara2 kat atas tu.cara apa?rahsia...

    BalasPadam
  5. triple m dpt isteri melalui mimpi kot.aku?rahsia jugak.hahaha

    BalasPadam
  6. ada yg dpt jodoh melalui internet?blh la cite..

    BalasPadam
  7. so nmpaknyer aku kene rerajin join aktiviti la pasni.mane la tau..haha

    BalasPadam
  8. erm..???

    bagos2...

    mencari tu memang digalakkan..

    tp pastikan mengikut 'landasan syariat'
    :D

    slamat mencari jodoh..
    :p

    BalasPadam
  9. triple m kenal ngn isteri tu camane?
    heheh saje nk menyibuk2kan diri.
    bukan ape,msti pilihan hati sendirik yer?keh keh.

    BalasPadam
  10. betul la pari2.mesti la pilihan sndiri..baru puas hati.

    BalasPadam
  11. hehe.. kot forum pun boleh kan?

    BalasPadam
  12. Salam... zaman sekarang ni ada macam2 saluran untuk mencari jodoh eekkkkk

    BalasPadam
  13. salam, emm, ttanyer2 cmner yer ngn jodoh melalui internet such as friendster, ym, facebook..mcm2 lg...ape pdapat sumer??

    BalasPadam
  14. no comment..
    tp kalau kenal di alam maya ni kekadang tak betul jugak..

    BalasPadam

 

FIKRAH PUTERA ISLAM Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates