Sabtu, 21 November 2009

1 Mengenal Personaliti Melalui Kumpulan Darah


Jenis darah selain boleh menjadi panduan unttk menentukan diet yang sesuai, ternyata boleh juga meneropong watak dan keperibadian seseorang. Hasil kajian yang dilakukan di Jepun terhadap beberapa jenis darah, ada beberapa keperibadian tertentu yang dikatakan sesuai dengan jenis darah orang yang berkaitan. Anda boleh lihat sendiri apakah antara anda SUAMI ISTERI mempunyai keserasian dan sifat-sifat tertentu berdasarkan penelitian di bawah ini:

KUMPULAN DARAH 'O' Ini adalah jenis pemimpin. Saat melihat sesuatu yang diinginkan, orang dengan kumpulan darah ini akan berusaha mencapainya. Anda juga termasuk trend-sitter, setia, punya daya juang tinggi dan percaya diri yang kukuh. Kelemahan anda adalah mudah cemburu, agak sombong dan cenderung amat kompetetif. Betul tak?

KUMPULAN DARAH 'A' Anda suka keselarasan, kedamaian dan organisasi. Boleh bekerjasama dengan baik bersama orang lain, peka, sabar dan penuh perhatian. Namun kelemahan anda adalah tidak boleh melakukan sesuatu dengan santai dan cenderung keras kepala..

KUMPULAN DARAH 'B' Anda punya tabiat keras dan individualis, suka terus-terang tanpa memikirkan orang lain dan melakukan segala sesuatu dengan cara sendiri. Namun anda juga kreatif & fleksibel & boleh beradaptasi dengan mudah terhadap situasi. Namun kelemahan yang anda miliki adalah cenderung terlalu mandiri, yang boleh merugikan..

KUMPULAN DARAH 'AB' Dingin dan terkawal, makanya tak menghairankan teman menjadikan anda sebagai tempat berkongsi cerita, terutama urusan perasaan dan hati. Anda dilahirkan untuk menghibur orang lain secara semulajadi. Namun sayangnya anda cenderung moody dan sukar membuat keputusan, kadang-kadang boleh menyakiti hati orang lain.

Andai ada persamaan anggaplah ianya satu kebetulan...


Sumber : jomlayan.com


Sahabat, jangan lupa berikan komen di bawah ini untuk kita saling bertukar-tukar fikiran.Syukran.

1 Komentar:

  1. darah saya O..,mcm betul pun ade mcm xbetul pun ada...hehehe..

    BalasPadam

 

FIKRAH PUTERA ISLAM Copyright © 2011 - |- Template created by O Pregador - |- Powered by Blogger Templates